Re: Zitjes

Marcel schreef:

>Lijkt mij ook. Al schijnt het dat velen dezelfde rug hebben als Bram Moens.
>Immers, de M5 zitjes worden alom geroemd vanwege hun pasvorm (niet voor
>niets heeft Optima ze gekopieerd).

Ik begin nu toch te twijfelen. Ik krijg steeds meer last van dat Flevozitje
van mij wegens kleine scheefheid. Volgens mij is een van de cruciale
verschillen dat je zitje hebt die je rug horizontaal en verticaal volgen
(Flevo) en zitjes die verticaal de rug volgen en horizontaal min of meer
ongevormd zijn (Alligt). Hoe meer voorgevormd, hoe groter de kans dat je
niet past.
Wat kost zo'n M5 zitje los? En heeft iemand het al eens op een Flevobike
gemonteerd.

>Met een op maat gemaakt zitje kunnen ook mensen met scheve ruggen,
>bochels, kunstheupen en ongelijke benen prettig zitten, pardon liggen.

En je zou er ook nog kleine stukjes uit moeten kunnen halen. Al eens een
puistje op je rug gehad ...

>Polyester lijkt mij persoonlijk de handigste manier om een perfecte
>pasvorm te bereiken, maar de plaatselijke PolyService rekende mij
>voor dat dat aan materiaal meer kost dan een Flevo zitje. Klopt dat,
>of hebben  ze daar gewoon flink willen verdienen aan een leek?

Het zal wel met grote inkoop van materiaal en grote productie te maken
hebben. Gooi het spul in een mal en je bent er ...

>Op zich lijkt het me een gat in de markt, ligfietszitjes op maat
>maken.

Al zullen die door het vele handwerk een hoge prijsdrempel opwerpen.

Vraag aan Andre Vrielink: na het horen van diverse klachten/problemen met
jullie zitje. Zijn dit soort klachten ook al eens bij jullie gedeponeerd?
Zijn jullie nog wel bezig met de ontwikkeling van het Flevo-zitje (dit is
volgens mij al jaren ongewijzigd gebleven)?

Erno

e R n O  m I j L a N d

HeT, het leukste e-zine op internet
info: www.dse.nl/bewoners/erno/het.html ...