Re: Achterrem en voorrem

 ------------------------------

> Date: 17 Feb 97 12:55:38 EST
> From: "Herman M. Kostelijk" <CompuServe.COM!100720.375>
> To: LIGFIETS BIJDRAGE <ffshq.IAEhv.nl!nlhpv-mail>
> Subject: Re: [hpv] Eerste kennismaking

> Mijn ervaring is dat de achterrem bij mijn ligfiets (Sinner2026) veel
> effektiever is dan de voorrem (Magura, vs. trommel), hoogstwaarschijnlijk
door
> de gewichtsverdeling; dan zou deze dus rechts moeten in voornoemd geval.

Mijn Sinner ligfiets type Record krijgt zelfs bij het remmen niet echt
voldoende gewicht op het voorwiel. De trommelrem blokkeert snel en dat wil
de fiets op een glad wegdek redelijk instabiel maken. Achter heb ik van die
fijne gillende Magura's waarvan wel eens gevraagd is of ik er een hinderwet
vergunning voor had. Jammer van de achterrem is dat hij weggetrokken wordt
door het remmen. Hij zit onder de achtervork, bovenlangs loopt de ketting.
Zijn er meer mensen die daar problemen mee hebben.

groeten

frits f
frits.bouwens at tip.nl