Re: Zitjes

> Marcel schreef:
>
> Wat kost zo'n M5 zitje los? En heeft iemand het al eens op een Flevobike gemonteerd.

Ja, er waren ooit regelmatig flevobikes te zien met een polyester
M5-zitje er op.
Een jaar of drie geleden heb ik een los triplex M5-zitje gekocht (via de
post bij Flevobike) voor mijn M5, dat kostte toen ongeveer 150 gulden.
Pas wel op met triplex, want dat is in de breedte totaal vlak en het
veert helemaal niet. Na een week forensen had ik op mijn rug een rij
bobbels op de plaats waar mijn ruggegraat op het zitje steunde. Dat is
een erg ongezond verschijnsel. Een kuipvorm aanbrengen met laagjes
schuim is dan noodzakelijk.
Ik moest trouwens een nieuw zitje hebben omdat ik het oude polyester
stoeltje 5 cm had ingekort zodat het beter bij mijn rug paste (stukje
eruit en weer aan elkaar glasvezelen), en na een paar jaar begaf mijn
plakwerk het. Er zijn weliswaar meerdere maten verkrijgbaar, maar in
mijn geval blijft dat: te groot, veel te groot en nog iets groter.
Het zitje van de Hurricane past beter, maar is Paul ook niet iets
kleiner dan Bram?