Re: Zitjes

Peter Braspenning schreef:
#Marcel Dijkstra  schreef
        ^
Wijkstra is de naam.

#>Basic-stoeltje (van welke Amerikaanse fiets komt eigenlijk het idee?).
#Een buizen frame stoel met stof bespannen is een nogal veel voorkomend iets
#in onze wereld. Op campings in en buiten Nederland zijn die in nog al wat
#vormen en soorten te bewonderen. Banden er achterlangs en onderdoor spannen
#is ook al een oude techniek. Deze amerikaanse meneer zet deze technieken in
#op zijn ligfiets, en als een ander dit doet suggereer je toch plagiaat.

Het is niet de bedoeling dat de nlhpv-list misbruikt gaat worden
voor flames. Als je per se bot wilt doen, doe dat dan persoonlijk,
dan kan ik dat tenminste gewoon negeren.

Het is een publiek geheim dat FlevoBike de filosofie "beter goed gejat
dat slecht bedacht" hanteert, waar men dat wenselijk acht. Gezien het
feit dat Flevo zelf de (Amerikaanse) Linear op de Nederlandse markt
heeft gezet, doen ze daar helemaal niet moeilijk over.
Waar het mij om ging, is dat er op de internationale hpv-list (hpv at ihpva.org)
met veel lof over bepaalde zitjes wordt gesproken (als ik me niet vergis
die van Rans); als het Basic-zitje daarvan is afgeleid is dat m.i. juist
een pluspunt (ik voreg niet voor niets naar de verkoop van losse Basic-
zitjes).

Overigens is dat zitje toch wel iets meer dan een campingklapstoeltje.
Ik hou het tenminste nog geen half uur uit op zo'n ding, en zeker
niet in dezelfde houding. Het kussentje waar het zitvlees op mag rusten
heb ik in combinatie met een gespannen rugleuning eigenlijk nog nergens
anders gezien. En dat terwijl het juist voor de Amerikaanse markt een
uitstekend zitje is, gezien de nogal zittende houding op die LWBs die
men aldaar pleegt te hanteren.

Marcel.
 X   drs. Marcel Wijkstra                            wijkstra at wins.uva.nl
-