Vanalles te koop

Goed, even uitverkopen.

Ik heb een paar jaar geleden eens een ligfietstandem gemaakt. Samen met m'n vriendin
hebben we er toen de vakantie mee doorgebracht in Drenthe. Rondrijden met zo'n ding over
de schelpenpaden is al leuk, maar de reakties van de mensen zijn helemaal schitterend.
Ondanks al deze leuke ervaringen heb ik de fiets later toch ontmanteld. De onderdelen
heb ik op andere fietsen gebruikt en het frame van de tandem staat nu ongebruikt weg te
kwijnen. Ik ga nu een nieuwe bouwen. Nou weet ik niet of er nog iets met de ouwe aan te
vangen is, het gaat hier om een van de eerste fietsen die ik heb gebouwd en hoewel de
constructie onverwoestbaar is, is de zaak ook vrij zwaar en weinig elegant. Niettemin
kan een (beginnende) ligfietshobbyist er misschien wat mee. De prijs is nul gulden, mail
even als je interesse hebt.

Verder heb ik nog een frame staan van een ongeveerde korte wielbasis ligfiets. Best een
mooi ding, een combinatie van staal en de vloeiende vormen van glasvezel. Kobalt-blauw
gespoten. Zitten nog wat onderdelen bij, zoals een rem, een voorwiel met band, een
onderhoudsvrije trapas en nog wat spul. Moet f 550,-  kosten. O ja, de trapas is
verstelbaar.

Dan nog een complete fiets. Deze is ooit al eens aangeboden, maar niet gelijk verkocht.
Het gaat hier om een compleet (en mooi) afgemonteerde korte wielbasis ligfiets met
vering en meeverende bagagedrager. Deze fiets is niet van mij, maar van:

A.J. Flipse,
Sofiastraat 11,
4493 BX Kamperland
tel: 0113 - 372035

Hij kocht de fiets omdat gewoon fietsen niet meer ging. Hij heeft namelijk versleten
wervels. Helaas bleek zelfs de ligger geen oplossing. Hij heeft de ligfiets in kwestie
dan ook zo goed als niet gebruikt. De prijs is slechts f 1400,- Belachelijk weinig voor
een fiets die niet te onderscheiden is van nieuw. Het is trouwens de voorloper van de
huidige versie ligfietsen die ik nu in serie maak onder de naam Zephyr.

Dan staat hier nog het onderstel voor een fietskarretje. Deze is voorzien van een
zijdelingse koppeling met rubberdemping. Er passen wielen tot 20 inch in en de breedte
van het plateau tussen de wielen is zo'n 50 cm. Je kan er dus een ruime laadbak
opzetten. Het gaat hier om zelfbouw, veel beter dus dan die rampzalige zooi die je
kant-en-klaar vindt bij de rijwielhandel. Prijs is f 75,-

Tot slot heb ik nog een los en ongelakt frame van een korte wielbasis ligfiets. Voorzien
van verende achtervork. Er kan een volwaardige ligfiets mee gebouwd worden. Ideaal voor
iemand met twee rechterhanden, maar zonder lasapparaat. Prijs is f 250,-

Zo.

Reakties via Email, of eventueel via:

D. Siepman
Ringweg 82,