Re: Trapfrequentie

maartend at dds.nl wrote:

> Hallo
> Ik ben vrij niuew op het ligfietsgebied (6 mnd op 'n M5), maar ik heb wel
> een probleempje.
> Ik rijdt dagelijks 40 km en in al die maanden krijg ik mijn gemiddelde
> snelheid niet echt omhoog. Ik blijf ergens hangen rond de 35 km.

Niet slecht, toch?

> Het ligt niet aan mijn conditie, maar gewoon aan het feit dat ik mijn trapfrequentie niet omhoog krijg.

Zorg er in ieder geval voor dat de trapas op de juiste afstand staat (voet vertikaal op
de trapper, been net niet helemaal gestrekt). Als dit niet zeer nauwkeurig staat
ingesteld wordt het rijden een stuk minder eficient. Als de trapas te dichtbij staat
kun je je pedaalslagen niet afmaken, zeer vermoeiend en het is nog slecht voor je knieen
ook.

Danny Siepman.