Meer spiegeltjes

Matthijs de Vries
Prinsengracht 171-25
1015 DR Amsterdam

Beste mensen,

Ten eerste: Ik meen dat het Erno Mijland was, die op zijn homepage een zeer
slimme tip heeft gegeven voor het spiegelprobleem op ligfietsen. Hij stelt
de polsband-spiegel voor, die ik zelf in de praktijk (het Amsterdamse
stadsverkeer) gebruik. De voordelen hiervan zijn:

1. Geen afstelproblemen: de spiegel is zowel links als rechts in elke
gewenste stand te gebruiken, en zelfs als periscoop voor zeer lage
ligfietsen.
2. De polsbandspiegel is zeer bedrijfs- en idiotenzeker.
3. Ook voor hen die wensen geen bril te dragen is een polsbandspiegel
bruikbaar.
4. De polsbandspiegel is zeer goedkoop: een dode-hoekspiegel kost maar een
knaak bij Halfords, en een (kapot) horloge om hem op te plakken heb je
altijd wel ergens liggen.

Ten tweede: (n.a.l. van overzicht fabrikanten en dealers) In Bergen Aan Zee
(nabij Alkmaar) zit een zaak die
vergelijkbaar is met de Liggende Hollander in Eindhoven: ze heet Twigt
ligfietsen. Ook daar kun je 8 merken fietsen en een vouwfiets uitproberen
op open dagen en op afspraak. Ook daar zijn de fietsen voor langere tijd te
huur. Een aanrader vanwege de mooie omgeving in de duinen. Ik kwam er per
toeval langs bij het rijden van de Noordzee-route. De homepage van Twigt
ligfietsen is: http://www.worldacces.nl/~twilig/ligfietsen/

Groetjes,

Matthijs, zijnde op zoek naar een tweedehands Flevobike trike achterdeel.