Re: Versnellingsnaaf Flevobike

Matthijs de Vries schrijft o.a.:

> Beste Joop: betekent dat de 1e versnelling een vertragend verzet heeft? Ik
> denk namelijk dat een versnellingsnaaf toch de beste oplossing is.

Inderdaad de kleinste versnelling van de op mijn FlevoBike gemonteerde
Sachs Orbit is vertragend (overbrengingsverhouding ongeveer 0.8).

> Ik heb op mijn Flevobike de volgende pion: 22, 19, 17, 15, 13, 12, 11. Ik
> zou me kunnen voorstellen, dat de 12 er tussen uit kan en daarvoor een 25
> als eerste versnelling kan komen. In combinatie met de eerder genoemde 2-
> versnellingsnaaf moet er dan een bevredigend setje verzetten uitkomen.

De beide combinaties heb ik even voor je doorgerekend met mijn
programmaatje. Hier en daar blijven kleine stapjes over.
Ik stuur je nog even buiten de lijst om het resultaat want niet
iedereen heeft hier wat aan.

Joop

--

 (____)      Joop H.M.Gooden   Voorsterweg 31, 8316 PR Marknesse