From: owner-nlhpv
To: nlhpv
Subject: Re: Regenkleding
Date: 13 March 1997 13:03

> Ik zoek regenkleding die te gebruiken is op een ligfiets.
> Het probleem is dat hij bij de sluiting op den duur begint te lekken.

Ik beweer altijd:
Nederland heeft een droog klimaat.
Het regent hier heus niet meer dan enkele minuten/dag!

Ik neem dan ook zelden regenkleding mee, en word dan ook maar zelden nat
(keer of vier/jaar doorweekt, maar ik zorg dat dat opweg naar huis is).

Voordeel van deze opvatting: je fietst jezelf niet meer in t zweet
dan strict nodig is.

OK, hele volksstammen zijn het niet met me eens.
Koop dan het allersimpelste en soepelste Goretex
(en niet zo'n zwaar bergsportcavaille) van een goed merk.
De gebruikelijke buitensportadressen hebben zelfs speciale fietsmodellen
(van North Face bijv.).
Dat begint natuurlijk vanaf zo'n 400,- ...
en dan hoort daar nog zo'n geweldige broek bij...
Kees Doets