Re: Regenkleding

Op de duur lekt alle regenkleding. Ik gebruik sinds anderhalf jaar zo'n
fluorkleurig jasje voor natte en koude tochten. Het rekt een beetje, is
aardig winddicht en niet helemaal waterdicht. Het ademt ook een beetje.
In weer en wind werkt het prima, in de regen word ik wel vochtig maar
niet kletsnat. Als je ligt kan in ieder geval je rug niet natregenen, en
dat geeft een comfortabel warm gevoel. Voor mijn benen heb ik een
maillot - zo een waar Chris Teuben het niet helemaal op heeft ;~) - met
rubber stukken op de onderbenen en in het kruis. Niet ideaal, maar het
werkt redelijk. Dit pak is goed genoeg voor mijn woon-werkverkeer (45
minuten plus wachten op de pont). Zo erg vaak regent het overigens ook
weer niet.
Ooit tijdens een tocht van een week heb ik een hele dag regen gehad,
toen had ik een gewoon regenpak aan van het agu-type met een dubbele
rits. Dat deed het best, maar van boven af loopt zo'n pak toch vol.

Denk je er trouwens aan een gaatje in je zitje te boren tegen het
badkuip-effect?

groeten, Theo Mol