Re: flevobike racer

> Net als twee weken terug ben ik nog steeds een ligfiets aan het zoeken. Nu
> is mijn oog weer gevallen op de flevobike racer. Het probleem is nu dat ik
> overal lees dat je op deze fiets weer opnieuw moet leren fietsen... maar hoe
> kun je deze fiets dan testen voordat je hem koopt? Of test je hem niet en
> vertrouw je er op dat het een goede fiets is?
>
> Iemand die een flevobike racer of bike heeft gekocht, en hoe heb je dat dan
> aangepakt? Ben je er nu tevreden mee?

Beste oplossing is om een flevo-trike te huren voor een dag of 2 a 3. De
eerste dag voelt heel raar aan, maar na 2 of hooguit 3 dagen voel je je
prima thuis op de trike. Als het rijden op de trike je bevalt krijg je
de racer ook wel onder de knie en zal je hem ook wel prettig (gaan)
vinden.

Ik ben zeer tevreden over de racer. Het voornaamste minpunt t.o.v.
achterwielaangedreven ligfietsen is dat het voorwiel snel slipt bij
slecht wegdek (los zand, grind, etc.). Verder heb je wat meer ruimte
nodig, daar de racer de neiging heeft een beetje te slingeren. Je kan
dit wel onderdrukken, maar dan ga je snel wat krampachtig rijden. Als je
de bergen in wilt moet je er rekening mee houden dat je wat meer
snelheid nodig hebt om niet om te vallen. 7 a 8 Km is wel ongeveer het
minimum. Zorg dat je de fiets door en door kent voor je er de berg mee
afgaat. Dat is wel leuk, maar in het begin doodeng.

De goede punten zijn de deelbaarheid, grote wielen waar je overal banden
voor kan kopen, korte ketting (veel minder lawaai) en handjes altijd
vrij (nooit koude handen, die leg je lekker warm op je buik).

	--- Jan