re: Re: flevobike racer

Tom vroeg:

>Hoe zit het met de remmen. Ik zag dat er alleen een voorrem op zit, wat >me
>op wat gladder wegdek ook niet zo fijn lijkt. Is dat zo, of is er toch >goed
>mee te remmen, zonder elke keer te vallen;  :-)

Op mijn racer zitten zowel voor als achter remmen. Alleen een voorrem
kan in nederland maar zo zou ik er toch niet mee op vakantie gaan. In
duitsland zijn twee onafhankelijk werkende remmen bijvoorbeeld verplicht
en om mijn 70 kg plus 25 kg bagage aan 1 kabel te hangen is mij wat te
optimistisch.

Wat je eerste vraag betreft, ik was zo onnozel een racer te bouwen en
te denken dat ik daar zo op weg zou karren. Dat was een angstig moment
toen de fiets af was en ik er dus niet op kon rijden; zo van: zat er
dan toch een fout in het bouwen vanaf tekening? Maar na enkele dagen
oefenen is er goed mee te rijden. Tot 60 km/h is ie in ieder geval
stabiel, zelfs (of juist) met bepakking tijdens vakanties.

groetjes, Jaap van Bergeijk
Jaap.vanBergeijk at user.aenf.wau.nl

- - - - - - - - - - - - End of Original Message - - - - - - - - - - - -