Re: flevobike racer-rem

> t.a.v. flevo-racer:
> e'e'n rem, die mij al snel een achterrem hebben doen monteren:
>
> - (zoals ook door anderen gesignaleerd) reserve rem-capaciteit ontbreekt;

Yip.  Een magura is een goede rem, maar met volledige bepakking op een
helling van zo'n dikke 10 procent heb je een akelig lange remweg.  Ik
heb een keer op alleen een magura een berg afgereden omdat mijn andere
rem kapot was.  Liever niet meer.

> - je kunt geen hand uitsteken als je tegelijkertijd met die hand moet
>   remmen;
> - je kunt ook niet schakelen onderwijl met de hand waarmee je remt (ik
>   heb zowel links als rechts schakelcommandeurs).

Als dat het enige probleem is (d.w.z. je blijft in vlak gebied), dat
kun je ook een extra magura handvat kopen en beide handvatten op
dezelfde rem aansluiten.

> - en tot slot: twee remmen remmen altijd beter dan een rem.
> Je achterrem is duidelijk minder effectief dan je voorrem, niettemin
> vind ik het rijden met twee remmen een stuk prettiger (en in de bergen
> zou ik het al helemaal niet zonder een tweede rem willen rijden).

Daarom, en om ook de deelbaarheid niet op de heffen, heb ik nu naast
de Magura een Sachs schijfrem gezet.  Nooit meer te hete velgen, prima
remcapaciteit (in principe rem ik in de bergen op de schijfrem, soms
nog even bijremmen met de magura).  Alleen erg duur (ca. 600,--).

	--- Jan