Re: flevobike racer-rem

t.a.v. flevo-racer:
> Hoe zit het met de remmen. Ik zag dat er alleen een voorrem op zit, wat me
> op wat gladder wegdek ook niet zo fijn lijkt. Is dat zo, of is er toch goed
> mee te remmen, zonder elke keer te vallen;  :-)

Ik rijd zelf een 'gewone' flevobike. In het begin uitgerust met slechts
een voorrem. Qua remcapaciteit in NL (meestal) voldoende. Echter er zijn
nog een paar andere praktische nadeeltjes verbonden aan het hebben van slechts
e'e'n rem, die mij al snel een achterrem hebben doen monteren:

- (zoals ook door anderen gesignaleerd) reserve rem-capaciteit ontbreekt;
- je kunt geen hand uitsteken als je tegelijkertijd met die hand moet
  remmen;
- je kunt ook niet schakelen onderwijl met de hand waarmee je remt (ik
  heb zowel links als rechts schakelcommandeurs).
- en tot slot: twee remmen remmen altijd beter dan een rem.

Je achterrem is duidelijk minder effectief dan je voorrem, niettemin
vind ik het rijden met twee remmen een stuk prettiger (en in de bergen
zou ik het al helemaal niet zonder een tweede rem willen rijden).

Joop Gooden
--

 (____)      Joop H.M.Gooden   Voorsterweg 31, 8316 PR Marknesse