re: re: Re: flevobike racer

Tom schreef:

>wat versta jij onder zelf bouwen, heb je bijvoorbeeld het frame ook zelf
>gelast, of heb je die onderdelen bij flevobike gekocht? Hoeveel geld
>scheelt
>het om zo'n fiets zelf te bouwen, en hoe lang is het werk?

zelfbouw: frame (m'n racefiets aan mootjes gezaagd)
gekocht: paar stukken vierkante flevo pijp
         trapas
         zadel
         stuuras

Aangezien losse onderdelen duur zijn kwam ik toch nog aan +- fl 750,-
materiaalkosten. Van m'n oude racefiets kwamen de wielen, versnellingen
en remmen maar die heb ik na twee jaar racer gebruik inmiddels ook ver-
vangen voor een nieuwe groep. Punt bij zelfbouw is dat je er plezier in
moet hebben; in kosten scheelt het wel maar niet zoveel en zeker niet
wanneer je de tijd in rekening brengt!!! Naar ruwe schatting ben ik
15 a 20 uur bezig om een frame fatsoenlijk te bouwen. Wanneer ik dat
aantal uren uitzendwerk doe.... dan... , maar een frame lassen is gewoon
veel leuker.

Jaap.vanBergeijk at user.aenf.wau.nl