Re: flevobike racer-rem

> Daarom, en om ook de deelbaarheid niet op de heffen, heb ik nu naast
> de Magura een Sachs schijfrem gezet.  Nooit meer te hete velgen, prima
> remcapaciteit (in principe rem ik in de bergen op de schijfrem, soms

Ik vrees dat het in dit geval maar gedeeltelijk opgaat omdat beide
remmen op hetzelfde wiel werken. Je maximum remcapaciteit wordt
bepaald door de frictie tussen band en wegdek. Als je met je Magura
het voorwiel tot blokkering kunt brengen, helpt de schijfrem niet
meer (afgezien van het warmte-probleem natuurlijk). Als je de remcapaciteit
over twee wielen verdeelt, vertraag je ook echt (iets) harder.

Joop
--

 (____)      Joop H.M.Gooden   Voorsterweg 31, 8316 PR Marknesse