Re: flevobike racer - remmen

> Vraagje: Ik gebruik mijn Racer als forensenfiets. In de modder van
> de haagse bouwputten blijkt mijn voorvelg (goede Mavic velg, maar
> geen fancy coatings) snel te slijten door het remmen. Kent iemand
> dit probleem en wat is de oplossing?

Het selfde in Noord-Holland: Als het regend, krijg je erg veel zand
op je velgen. Dus slijten de remblokjes heel snel (nu heb ik de
hardere versie, voor RVS velgen) en dan de velgen. Tot nu toe rij ik
nog op mijn 6 jaar oude Mavic velgen (2 jaar in Noord-Holland), maar
die moet ik straks op slijtage checken.

Geen echte oplossing. Ceramic velgen misschien, maar dan heb je vaak
niewe remblokjes nodig, en die Magura blokjes zijn ook niet
goedkoop...

Groetjes,
Mark