Re: USS of ASS (onderstuur of bovenstuur)

D. Siepman wrote:

> Henry Kompagnie wrote: >
 > Kan iemand mij een vergelijk geven tussen nut van
 > onderstuur versus bovenstuur?

 Onderstuur: meestal onhandiger bij opstappen/wegrijden, wel weer meer gevoel van
 vrijheid (geen stuur voor je, alleen onder je), minder aerodynamisch dan bovenstuur
 (armen wijder), misschien iets meer ontspannen voor je armen (hangt ook af van positie
 handvatten). Edele delen worden in geval van botsing niet verplettert door stalen
 stuurpen.

 Bovenstuur: computtertje makkelijker te plaatsen, idem voor spiegeltje.
 Aerodynamischer. Grotere stuuruitslag mogelijk. Beginners vinden bovenstuur vaak
 makkelijker.

 > Aspecten: hangende armen; benen tegen stuur; stuur
 > in het zicht; enz.
 > Henry Kompagnie
 > Dagelijks: 44 km; nog op een zelfbouw.

 Huh ?? Een zelfbouwfiets is toch juist het mooiste wat er is?? Houen zo!

 Danny Siepman