RE/Kinderkarretje

Sinds 2 jaar is bij ons thuis in gebruik de zwitserse Leggero, uitgezocht na een
uitvoerige kwaliteit/prijs vergelijking op de fietsRAI waarbij dit merk voor de
prijs ( 800,-) een mooi licht, inklapbaar, kinderbakje levert. Toen ik een lig-
fiets kocht, een Sinner 2026, heb ik door de bouwer op de achtervork van het frame
(een rechthoekige buis) een bout en onderliggend plaatje laten monteren, waarmee
de koppeling van de Leggero geimiteerd werd. (normaal een plaat die op de fiets
gemonteerd wordt maar volledig ongeschikt is voor ligfietsen).
Deze oplossing voldoet uitstekend en is nu alweer een jaar in gebruik, als ik op
de fiets de kinderen naar school breng enzo.
De koppeling van de Leggero is aan de zijkant, waarbij het flexibele gedeelte aan
de kar zit, dus kan het fietsgedeelte eenvoudig van uitvoering blijven. De kar is
stabiel en van degelijk materiaal: 2 jaar buitenleven onder een afdak gestald
laat slechts een geringe verwering zien. Last but not least: met de importeur,
van Rossum, is het prettig zakendoen: extra bestelde onderdelen worden zsm opge-
stuurd met de rekening erbij.
Wat de kinderen ervan vinden? Ook als de nieuwigheid eraf is, nog steeds prima. Hoewel:
waar ik in mijn onschuld geen rekening mee gehouden had was twee ruziende kinderen
achter je rug die dan toch wel erg dicht op elkaar zitten.....
Voor twee kinderen vind ik voor langere tochten de max. leeftijd rond de 5 jaar
liggen: dan barsten ze er toch wel uit. 1 vijfjarige gaat echter prima.

Kortom: ik ben heel tevreden.
groeten,
 _
| \   o             >>  SINNER 2026 <<
 (*)=-(*)  (*) xx Herman M. Kostelijk           xx
               xx at 22:07  on 1-04-97          xx
               xx from Esbeek - NL -            xx
               xx using E-mail Assist for CSNav xx