stroomlijn bouwen

Geachte lijstleden,

Ik ben druk doende een mal te maken van een staartstroomlijn voor mijn nieuwe low racer.
De vorige was in aluminium, maar daar ik nu meer vormvrijheid en een mooier resultaat
wil, ga ik deze keer werken in glasvezel.

Maar nu komt het: ik weet wel het een en ander van het werken met epoxy en glasvezel,
maar loop vast op een aantal details:

1. Ik maak het oppervlak van de mal van gips. Moet ik hiervoor schuurgips nemen (is dat
dan geelband, roodband, lilaband, of wat?) of bijvoorbeeld modelgips?

2. welke zwaarte glasvezelmat moet ik nemen?? Wat voor weefstructuur?

3. moet ik een sandwichmateriaal gebruiken? Zo ja, wat voor soort?

4. Waar haal ik alle materialen?

Trouwens, als de mal echt mooi wordt, wil ik 'm ter beschikking stellen aan anderen die
ook wel wat zien in een glasvezel stroomlijn. Resultaten en bouwmethoden komen op m'n
homepage. (wat betreft die homepage: leuke ligfiets links zijn nog steeds zeer welkom)

Overstelp mij met wetenswaardigheden a.u.b.

Groeten,

Danny Siepman.

Niet te missen: de Zephyr Ligfietsen Homepage, ondermeer interessant voor de
(beginnende) zelfbouwer. Ga naar:

http://home.pi.net/~dsiepman/home.html