Re: Standaardonderdelen

niels at wfw.wtb.tue.nl wrote:

> Hallo Ligfietsers
>
> Vooruitlopend op het daadwerkelijke bouwen (ik heb pas een aantal onderdelen
> van het frame) van mijn ligfiets wil ik er achter komen tegen welke problemen
> ik nog ga oplopen.

Hopelijk niet zoveel als ik had bij m'n allerleerste frame.

> Ik maak voor een deel gebruik van (stalen) framemateriaal van oude fietsen,

Wellicht is het dan handig voor de lange buis gebruik te maken van nieuw spul, bv het
bekende Flevostaal of bv platovaal (30 x 60 mm, wanddikte 1,5 mm).

> maar daarop wil ik wel eventueel nokken voor cantileverremmen (of Maguras)
> en nokjes voor de kabelgeleiding bevestigen.

Hele handige alu oppopnokjes kun je halen bij Optima Cycles te Haarlem. Ik heb ze ook,
kosten een paar gulden per stuk en kunnen opgestuurd worden.

Weet iemand van jullie of en
> waar die dingen te koop zijn en met welke lastechnieken die te bevestigen zijn.

Bij mij (Zephyr ligfietsen, tel: 0113 - 695546) en bij A.C.E. in Winterwijk in ieder
geval. Vastlassen met MIG lasapparatuur. Er zijn mensen die er in slagen cantinokken
vast te lassen met elektrodes, maar da's wel een beetje erg bakken en braden.

Niet te missen: de Zephyr Ligfietsen Homepage, ondermeer interessant voor de
(beginnende) zelfbouwer. Ga naar:

http://home.pi.net/~dsiepman/home.html