Re: Sach oorbednaaf(o)rb(e)i(d)tnaaf

> Danny Siepman antwoordt:
> Ik heb er eigenlijk alleen maar goede ervaringen mee. De vriendin van mijn broer is
> vorig jaar op fietsvakantie geweest in het heuvelachtige Engeland en heeft daar geen
> problemen ondervonden met haar 3 versnellings Sachs Orbit. Tot op heden heeft ze nog
> niet om hoeven te kijken naar de naaf.

Kan ik (deels) bevestigen. Ook ik heb prima Engelse heuvel-ervaringen met de
2(!)-v. orbit. Ooit heb ik wat last gehad van piep-geluiden.
Ik heb toen de naaf gedemonteerd en opnieuw gesmeerd. Daarna heeft
het probleem zich niet meer voorgedaan.
Overigens is onderhoud simpel dankzij de eenvoud van de naaf.
Een n-versnellingsnaaf met n>2 levert bij het monteren heel wat
meer hoofdbrekens op.
(gelukkig hoeft het ook niet zo vaak met zo'n gesloten versnellings-bak).

Joop
--

 (____)      Joop H.M.Gooden   Voorsterweg 31, 8316 PR Marknesse