Re: Sachs Orbit / Sachs 3x7 naaf

Sachs Orbit / Sachs 3x7

> De Sachs Orbit is een 2versnellingsnaaf, te combineren met 6 kransjes (2x6 dus).
> De 3x7 naaf heet anders (ben ik even kwijt), maar is volgens mij in principe
> intern gelijk aan de Torpedo 3versnellingsnaaf. En die is inderdaad
> zeer betrouwbaar.
Volgens mij heet deze gewoon Sachs 3x7 Naaf
Hij is er in drie uitvoeringen: 3x7 Traxx stalen naaf, 3x7  Neos
aluminium naaf en de 3x7 Quarts aluminium naaf t.b.v. Sachs Powerdisc
schijfrem.

> #Wat algemeen geldt voor versnellingsnaven is natuurlijk dat ze iets minder efficient
> #zijn dan derailleursystemen.
>
> En zwaarder.
Als je het gaat wegen zul je zien dat dit nouwlijks uit maakt.
er vervallen 2 voorbladen een voorderailleur en op de ligfiets ook een
voorderailleursteun.

Sinds Flevobike bestaat werken we met Sachs en hebben hier zelden
problemen mee, ook niet met de Sachs 2x7 (orbit) of de sachs 3x7 naven.

Vriendelijke groeten Andre Vrielink