Re: HaHaHaHaHaHa

> Date sent:      Thu, 17 Apr 1997 12:12:49 -0700
> From:           "D. Siepman" <d.siepman at pi.net>

> Medeligfietsers,
>
> Anne van der Bom doet in het nieuwste nummer van HPV nieuws een oproep aan
> allen om hem te voorzien van uitlach-ervaringen op de ligfiets. In zijn
> redactioneel stukje vertelt hij hoe zijn droom dat de ligfiets na de
> FietsRai nu toch wel volledig geaccepteerd moet zijn aan diggelen
> geslagen werd door een stel pubers op een brommer.
>
> Door een aantal ervaringen van de huidige ligfietspioniers te
> [...]

Ik denk niet dat ik een pionier ben maar reacties heb ik ondertussen
voldoende om er een aardige uit te halen.

Een half jaar geleden had ik nog een brommertje. Heel fijn rijden was dat.
Nooit problemen met het weer, snel overal terecht kunnen. Maar ja,
aangezien ik verder niets aan sport doe nam mijn conditie zienderogen af.
Om toch iets aan m'n conditie te doen en het nuttige met het aangename te
verenigen heb ik mijn brommertje ingeruild tegen een ligfiets. Op zo'n
ligfiets heb je veel minder last van tegenwind had ik gelezen op diverse
Internet pagina's en dat leek mij wel wat hier in het vlakke Groningse
landschap. Winterkleding erbij en fietsen maar!
In de periode die toen kwam kreeg ik veel reacties op m'n snelle
ligfietsverschijning. Kinderen waren vooral enthousiast en bij diverse
volwassen bleef de mond nog wel eens openstaan. Een enthousiast toeterend
busje bleek bij nader inzien van de firma AGU te zijn. Verhip, die naam
stond ook om mijn fietskleding...
De reactie van mijn tante zal ik wel nooit vergeten. Zij was al een poos
niet meer bij ons op bezoek geweest en wist niet dat ik een tijdje op een
brommertje gereden had. Toen zij die dag op bezoek kwam lag ik net
startklaar op m'n ligfiets om even een brief te posten. Zij reed de auto
op de oprit, stapte uit, keek mij verwonderd en hoofdschuddend aan en zei:
'Jij wordt ook met de dag luier...'.

Groeten, Chris.
Chris Teuben, Rekencentrum Rijksuniversiteit Groningen