Re: nlhpv-digest V1 #39

>Subject: wat je al niet meemaakt
>
>Een kleine bijdrage aan het archief van leuke en minder leuke
>gebeurtenissen tijdens het ligfietsen.

"maaahaam, wat is daat"? Tat is un l`egfiets. (Ik heb nooit eiereren
gevonden in m'n kuipstoeltje, gelukkig).

Regelmatig roept het grut tegen me 'Maggik ut ook es probere'? Wetende dat
ze met hun korte pootjes niet bij de trappers komen, mogen ze wel even
'zitten'.

"Djiees-us, koel zeg! (tja, ik heb het snel warm, en alleen een t-shirtje
ziet dan wel errug koel, maar gezien de jongetjes bedoelen ze
waarschijnlijk 'cool')

En dan de wat bondiger:
MiepMiep.

Tjessus!

'k schrik me de klere!

Of die wat opgeschoten dames die met hun kantoor-heer een wandelingetje
maakten in de luns-pause.
"Mooie fiets, die wil ik ook wel eens proberen". Nadat ik onder de kreet
"Doen! Meteen" gedraaid was, bedachten de dames zich, met een hoofd als een
boei, dat /dat/ nou ook weer niet de bedoeling was.

Een uit Spanje afkomstig familielid had zich in mijn woonplaats ook op de
fiets gewaagd. Nu was de regel 'rechtdoor op de zelfde weg gaat voor' niet
helemaal duidelijk, waardoor hij onzachtzinnig in botsing kwam met een
tegemoetkomende fietser. Mijn familielid en zijn fiets waren nogal
beschadigd; de slag in het wiel liet zich met de spakensleutel niet meer
herstellen. Daar was dus ander vervoer nodig.
De tegenligger was wonderwel zonder kleerscheuren van de valpartij
afgekomen. Hij stapte op z'n fiets en vervolgde zijn weg, met aan z'n stuur
nog steeds een tas met drie rekken eieren. Ik vertelde dat aan m'n
familielid, die opmerkte "he will have a spanish omelet now" (mijn spaans
is niet zo goed, dus wij spreken Engels).

Enfin, koffertje in de bak van mijn driewieler gelegd, het slachtoffer op
het koffertje gezet en aldus als een heuse ambulance de weg naar huis toe
ingeslagen. Dan roept een jochie van drie vanaf de stoep: "Maahaam, kijk,
die meneer sit lekkur in die fiets, he!", waarop mijn gast zegt "Jaha,
lekkur" en in het Engels vervolgt "I don't know what the heck the kid is
talking about, but I guess he must be right".

ard