Re: wat je al niet meemaakt

In bijna tien jaar is ligfietsen (gelukkig) nog niet helemaal gewoon
geworden.

De lachers zijn een beetje opgehouden. Als er gelachen werd dan waren
dat meestal pubermeisjes of oudere vrouwen. Ik heb er een simpele
oplossing op gevonden: een zonnebril. Dat scheelt driekwart.

Omdat ik in het centrum van Amsterdam werk en bijna elke dag over de Dam
fiets ben ik waarschijnlijk door half Japan op de video gezet.
Regelmatig blijft iemand staan wachten tot het licht groen is om me bij
het wegrijden te filmen. Is your bike quickly? Yes it is quickly.
Een van mijn rondjes gaat door de Zaanse Schans, ook daar snorren de
camera's.

Bij het stoplicht begint soms iemand opeens te praten zonder me aan te
kijken, maar het is wel tegen mij. Ik weet dan nooit of ik wel of niet
zal antwoorden.

"Hoe hard kan hij?" "Honderdtachtig." "Ja, maar hoe hard kan hij echt?"

Amsterdammers: "hee een legfiets"
Scholieren: "koele fiets"
Vrouw tegen metgezel: "Arie, wat was dat nou?"

Honden en paarden reageren bijna altijd, en er is nu ook een geit die
aan een touwtje langs de weg staat te grazen en zich elke dag een puist
schrikt als ik langskom.

Het mooiste was een waakhond in Duitsland die meeliep aan zijn kant van
het hek, en vergat dat er een sloot was. Plons! Ik zag het aankomen en
reed er van het lachen zelf ook bijna in.