ervaringen, ervaringen

Gisteren even naar Goes voor een boodschapje. Uiteraard op mijn trouwe lage racer.
Eenmaal in Goes aangekomen rij ik met loopsnelheid de winkelstraat in (lage racer aan de
hand meenemen kost me m'n rug), doe mijn boodschap en pak mijn racer weer om vervolgens
mij neer te vlijen op het zitje. Nu heb ik dat al duizend keer gedaan en daarom is het
een pure routinehandeling om me tegelijkertijd achterover te laten vallen en onder het
stuurtje te laten glijden. Twee dames, nog nooit geconfronteerd met een lage racer,
passeren net en schrikken zich echter werkelijk helemaal lam (compleet met uitroep van
ontzetting). "Goeie help, ik dacht dat je viel! Maar het hoort zo blijkbaar."
"Inderdaad, dames, het hoort zo." Achter me hoorde ik nog wat zenuwachtig en beschaamd
gegiegel toen ik mijn weg met een slakkegangetje vervolgde.

Tijdje geleden, onderweg van Leiden naar Zeeland, per low racer, te Maassluis: ik rij
met een aangenaam tempo over het aldaar aanwezige (volkomen waardeloze, losse tegels)
fietspad, passeer twee dames van middelbare leeftijd. Zegt de een tegen de ander: "Zo,
die komt laag over!"

Kijk, dat horen we graag.

Danny Siepman