Remmen op een Flevo-Racer

Op mijn Racer heb ik op dit moment zowel voor als achter Canti-lever remmen, waarbij mijn achterrem
effectiever is, alleen "snel" het wiel blokkeert. Voor heb ik minder kracht, omdat de rem gemonteerd is
op de verticale kokers, en de horizontale koker in de weg zit voor de kabel.

Ik wil nu een vervanging van de rem op het voorwiel, maar ik ben er nog niet uit wat het moet worden.

mogelijke opties:
- Roller-brake; valt voor mij af omdat de remkracht niet voldoende is. (heb ik bij de fietsenmaker
geprobeerd op een bukfiets)
- V-brakes; wil ik eigenlijk niet omdat die op de velg lopen en ik niet erg uitkijk waardoor die weleens
butsen vertonen en/of krom gaan (en ik weer eens moet plakken :-(
- Magura's met zelfde argument
- Schijfremmen; werd mij door de fietsenmaker afgeraden omdat die "nogaleens gaan lekken", en verder
had hij die ook niet in het assortiment, en wist hij ook geen prijzen. Volgens mij meer een vooroordeel
(zoals we als liggers wel gewend zijn)

Ik zou graag advies willen, en ook de prijzen van de mogelijkheden.

Verbouwingen aan het frame zijn geen probleem voor mij.

Met vriendelijke groeten,

Jeroen T. Bezemer
Sliedrecht