Re: Jouta

>Hallo
>
>Heeft er iemand ervaring met een Jouta. Ik be namelijk van plan er een te
kopen.

>Groetjes
>
>Henkie _______________________________________________________________________

Het was mijn eerste ligfiets, een jaar of tien terug. Toen waren het erg mooie
fietsen voor een redelijk geld. Een heerlijk fietsgevoel, slecht vergelijkbaar
met andere fietsen. Net zoiets aparts als Flevo, maar dan heel anders.
Als je durft te hangen op je stuur, met drie wielen driftend door een bocht.
Als je dat niet doet, val je gewoon om.
Ook een kritisch gebouwde fiets, met mooie ideeen die soms niet goed uitpakten.
Scharnier punten in de stuurknuppeltjes die erg snel sleten, uitslijtende
kogelgewrichtjes in de stuurconstructie, die voor een slingerende fiets zorgen,
een voorpartij die zo nauw gebouwd was, dat bij een klein slingertje in het
voorwiel, de band aanliep. Een fiets die in een paar maten te krijgen was, waar
de mijne niet echt bij zat.
Maar toch vooral een heerlijk fiets gevoel. Later als ik groot ben, wil ik er
weer een hebben.....

Groet, Gijs Baron

G. Baron at ato.dlo.nl