Re: nlhpv-digest V1 #48; jouta

> De onderwerpen van vandaag :
>
> 	Jouta

> Date: Thu, 01 May 1997 21:02:47 +0200
> From: Henk Smits <hsmits at IAEhv.nl>
> Subject: Jouta
>
> Hallo
>
> Heeft er iemand ervaring met een Jouta. Ik be namelijk van plan er een te kopen.

Hallo henk,

Ik heb een jouta sinds april '96. Ik heb 'm tweedehands gekocht en
hij is gemaakt in '92. Nieuw worden ze niet meer gemaakt.
Het is een zeer gemakkelijk te rijden  geinig fietsje.
Iedereen kan er zo op wegrijden. Het is een lekker laag model en dus
vrij snel, alleen als je met grote snelheid een scherpe bocht neemt
kan ie uitbreken en kan de fiets op zijn kant gaan.Als je in de bocht
echter goed meehelt kan je toch flinke bochtsnelheden halen en je
weet al snel wat wel en wat niet kan. Veel mensen zeggen dat ie te laag is
maar juist in stadsverkeer is de fiets heel wendbaar door de kleine
draaicirkel en doordat je heel scherp kunt sturen. Doordat in principe
het weggedrag beter wordt als je meer bagage meeneemt is de fiets
daar ook geschikt voor.
Zoals met iedere lage ligfiets krijg je veel vnl. positieve reacties.
Wel wordt je bij slecht weer behoorlijk smerig door opspattend vuil
dus niet iets voor in je driedelige pak.
In het blad fiets no 1995-7 wordt er over geschreven en ook bij de
nvhpv zal nog meer info te vinden zijn

   _ at        at                 at

Met hart. groeten.
Arybert Lekkerkerk