Koningin groet ligfietsers

Van: Matthijs de Vries
Matthias at mail.uva.nl

Beste ligfietsers,

Vanavond, 5 mei, heb ik gezien hoe de berijders (onder wie, geloof ik, Ymte
Sybrandy) van de drie C-Alleweders in Amsterdam op het vip-vlot in de
Amstel aankwamen om het begin van de slotmanifestatie van de
bevrijdingsdagviering aan te kondigen. Ze hadden van Zwolle tot Amsterdam
met de muziek mee gereden. Dat betekent dat ze c.a. 300 km in 8 uur hebben
afgelegd, wat neer komt op ongeveer 37.5 km/u gemiddeld. De speaker dacht,
dat ze nu wel zadelpijn in hun rug zouden hebben.
De drie Alleweders (twee gele en een zwarte) kregen dan ook een ereplaats
op het vip-vlot, onder grote belangstelling van de aanwezige soldaten.
De drie berijders kregen ook even aandacht van Hare Majesteit de Koningin.
Daarvoor moesten ze nog wel even snel een lange broek aantrekken.

Groetjes,

Matthijs