20" bandjes defekt

Mijn flevobike heeft om de haverklap last van kapotte bandjes. Steeds het
zelfde euvel, of ik ze nu hard oppomp of zacht, dat maakt niet uit. Elke
keer scheurt de wang van de hiel, ongeveer 4 mm boven de velg. De bandjes
lijken een veel dunnere wang te hebben en gaan al kapot als er nog ruim
voldoende profiel op zit. Alleen met die dubbele koordlagen heb ik nog niet
geprobeerd (nu gaat dat wel gebeuren...).

Met 'gewone' 20" heb ik minder last.

Ben ik de enige of heb ik lotgenoten? (mail maar direkt naar mijn, ik vat
samen)

ard