Betreft: nlhpv-digest V1 #51

Ard Jonker klaagde:

Op mijn Flevobike Amigo heb ik dezelfde problemen gehad met de band van het
voorwiel.
De band scheurde binnen 3000 - 4000 km (3-4 maanden) aan een en dezelfde kant
af.
Het bleek dat de voorvork niet recht onder de fiets stond. Nadat bij Flevobike
het lager boven het voorwiel vervangen was en ik iedere 1500 km mijn voorband
keer doe ik wel 5000 km met zo'n Vredestein Monte Carlo (van 20"). Ook dan is
begint de hiel van de wang te scheuren, terwijl er nog ruim voldoende profiel
op zit. Het probleem is dus niet echt over, maar er valt nu mee te leven.
Gert.