Re: 20" bandjes defekt

> Mijn flevobike heeft om de haverklap last van kapotte bandjes. Steeds het
> zelfde euvel, of ik ze nu hard oppomp of zacht, dat maakt niet uit. Elke
> keer scheurt de wang van de hiel, ongeveer 4 mm boven de velg. De bandjes
> lijken een veel dunnere wang te hebben en gaan al kapot als er nog ruim
> voldoende profiel op zit. Alleen met die dubbele koordlagen heb ik nog niet
> geprobeerd (nu gaat dat wel gebeuren...).

Ik weet niet over wat voor banden je het precies hebt, maar op mijn
tanden met 406 voorwiel (Vredestein Monte Carlo) heb ik het zelfde
probleem: soms na 80 km al panne. Omdat ik de tandem nu weinig
gebruik heb ik me er nog niet verder in verdiept. De afstelling van
de remmen lijkt OK, maar misschien zouden nieuwe blokken (magura)
toch helpen. Vroeger reed ik met de Swallow hogedruk bandjes, daarmee
deed ik ongeveer 1500 tot 2000 km.
                  Merijn Wijnen
                  Technical physicist
                  TNO Institute of Industrial Technology
                  m.wijnen at ind.tno.nl

Job location:                       Private adress:
Oostsingel 209                      A. Petersweg 15
PB 5073                             2552 JZ The Hague
2600 GB Delft                       Tel: +70-3910367
Tel: +15-2608891
Fax: +15-2608846
                  The Netherlands