Het is zover. Maar nu...

Hoera,
Ik kan een ligfiets kopen. Ik heb een leeftijd bereikt, waarop
lichaamsbeweging  een levensbelang is geworden, maar luiheid een recht.
Kortom, een ligfiets dus. Met het bereiken van al die kruisjes werden de
financiele middelen mij toegeschoven en tevens de nodige documentatie:
de Encycleopedia en het een en ander aan brochures (En ook, van mijn
kinderen, zo'n oranje vlaggetje op een stokje, met een vermanende tekst
aan automobilisten). Ik had al een probeerdag van Twigt aangeboden
gekregen en geconsumeerd en me voorgenomen om Cycle Vision op 7 en/of 8
juni in Lelystad aan te doen. En al enige tijd volg ik deze digest. Maar
of de keuze daar nou zoveel makkelijker van geworden is/wordt...

Mijn ideale ligfiets: een half hoge (zeg zithoogte: 45 a 60 cm) , short
wheel base, geen racer dus, liefst opvouwbaar, zonder extra kosten in de
trein te transporteren. Afgezien daarvan moet ie gestald kunnen worden
in een beperkte fietsenbox, waar ook al twee stadsfietsen staan.
Ik wil ermee kunnen toeren met een kind achterop, maar ook met enige
bagage met vakantie.
Snelheid niet zo belangrijk als comfort  (ik ben 1.85 m.), wat
instelmogelijkheden voor de zitting, in ieder geval goede ventilatie,
vering voor en achter, remmen geen idee, het geheel niet te zwaar.
Onderstuur dacht ik aan, dat is me in de omgeving van Bergen aan Zee
goed bevallen. Versnelling: 2 a 3 x 7.
Misschien ook niet te duur, zodat je je ook wat extra snufjes kunt
aanschaffen.

Iets wat ik graag maar beslist niet per se gerealiseerd zou willen zien
is een bike, waar je een trike van kan maken. Van de gangbare merken
komt, denk ik, alleen Flevo in aanmerking, maar het vooruitzicht opnieuw
te moeten leren fietsen trekt me niet erg. Overigens ben ik wel altijd
onder de indruk van de wendbaarheid en snelheid van de Amsterdamse
stadskoeriers.

Niet conform mijn laatstgenoemde wens, maar verder wel in aanmerking
komend zijn dacht ik:
Challenge Twister
Speedliner M5 Street Legal
M5 28/26
Sinner Trend (kan je hier een comfort van maken?)
Alligt Modern
Optima Condor

Wie heeft hier iets aan toe te voegen, op af te dingen.
Met dank voor jullie reacties,
Paul

Flevo Amigo