simpele fiets. Maar wie zegt dat dat niet kan met een 'gewoon' gestuurde
fiets kan...

Groeten, Leon Wubbe
l.j.wubbe at getronics.nl
 ----------
From: owner-nlhpv
To: nlhpv
Subject: Re: Het is zover. Maar nu...
Date: 9 May 1997 10:14

At 21:34 8-05-97 -0700, you wrote:
> [...]
gerealiseerd zou willen zien is een bike, waar je een trike van kan maken.
Van de gangbare merken komt, denk ik, alleen Flevo in aanmerking, maar het
vooruitzicht opnieuw te moeten leren fietsen trekt me niet erg. Wie heeft
nog iets aan toe te voegen, op af te dingen. Met dank voor jullie reacties,
> Paul
>
>Hoi Paul,
>het enige dat ik hier op wil merken, is dat dat opnieuw leren fietsen
>heel erg mee valt.Het heeft me een dag gekost om op de Bike te leren
>fietsen,en daarna ben ik er gewoon het verkeer mee in gegaan.Het is wel
>heel erg wennen in het begin,vooral omdat ik absoluut geen ligfiets
>ervaring had.Naar mijn idee heeft de Bike slechts een nadeel, en dat is
>dat ik soms graag sneller zou willen zijn,dan met de Bike prettig
>is.Daar zoek ik nog een oplossing voor,maar dan wel naast m'n Bike,want
> [...]

Hoi Paul en Marcelia,

De snelheid waarmee je leert fietsen op een flevobike verschilt volgens mijn
sterk van persoon tot persoon. Ik heb zelf een flevobike/trike combinatie
van iemand mogen lenen om er mee te leren fietsen. Na drie weken (ca.
400-500 km) vloog ik met een vaartje van ongeveer 25 km/uur een bochtje uit
omdat ik dacht dat ik het wel onder de knie had. Met de fiets was gelukkig
niets aan de hand. Alleen heb ik nog een litteken op mijn rechterbil van het
trapperblad waar ik op ben beland nadat de ketting er was afgelopen. Zoals
je begrijpt had ik er genoeg van en heb de fiets terug gegeven aan de
eigenaar die zelf op een hurricane reed. Momenteel heb ik zelf ook een hurri
en vlieg dezelfde bocht met een snelheid van boven de 45 km/uur door (als ik
wind mee heb tenminste) en heb nooit het gevoel dat ik het niet in de hand
heb.

Moraal van het verhaal: Probeer zelf een flevobike uit bij een verhuurder en
kijk of hij jouw wel 'ligt'. Ik heb zelf een lang weekend bij Twigt
ligfietsen gehuurd en geprobeerd hetgeen erg  leerzaam en vermakelijk was.

Groetjes Patrick.
 * P.A.H.M. Nootebos      E-Mail: nootebos at ecn.nl
 * Tel: 0224-564509 / 564602    Fax: 0224-563489
 * Netherlands Energy Research Foundation ECN