Re: Zijn er Leitra rijders in Nederland?

Sytze,

>Hoe was jou indruk van de Leitra. Reed ie goed of was het ....
Ik heb even op de 'kale' versie gereden. Daar rijd je zo op weg. vooral die
voorvering is erg prettig. Je merkt dat-ie erg licht is. Het stoeltje zit
tamelijk rechtop, je hebt dus uitstekend uitzicht. Het sturen (met twee
knuppels aan de zijkant van je stoeltje) gaat erg licht. Die 90 centimeter
spoorbreedte is wel een nadeel, vind ik.
Trouwens, die voorvering bestaat uit koolstofvezel bladveren. Dat is dus
vooras en veerelement tegelijk! Die heb ik dus ook gekocht van Carl, maar
nooit gebruikt (ik ben verhuisd naar de binnenstad waar ik een driewieler
niet meer kwijt kan).
Die bladveren zijn dus ook te koop.

>Ik zou graag zijn telefoonnummer willen hebben, of is de man ook via email
te bereiken?
Volgens mij niet via E-Mail bereikbaar.
Adres:    Leitra ApS
     Box 64
     DK 2750 Ballerup
     Denemarken
Fax:      +45 42 183377
Tel:      +45 42 973210 (kan gewijzigd zijn)

Ballerup ligt vlak bij Kopenhagen
Kijk ook eens op www.ihpva.org/com/leitra. Daar staat een verhaaltje van
diverse (enthousiaste) mensen over de Leitra.

>Hoelang wordt hij dan al gemaakt?
Weet ik niet precies, al geruime tijd. Carl Rasmussen maakt al driewielers
sinds 1950 en heeft al meer dan 1.000.000 kilometer afgelegd met zijn
Leitra. Het is echt zijn alternatief voor de auto!

>Op wat voor M5 hoort de kap thuis?
Bram Moens heeft (ook al weer jaren geleden) ook een driewieler gemaakt,
maar daar is hij mee gestopt. Bram's M5 is een RVS 20" voor en 26" achter
'standaard' driewieler, zonder vering.

Overigens geef ik de anderen wel gelijk dat de Alleweder ook erg mooi is.
Die moet je zeker eens bekijken. En natuurlijk de Windcheetah, een geweldige
fiets!

Succes met de bouw van De Perfecte Driewieler!

Leon Wubbe
l.j.wubbe at getronics.nl