Re: Trike in trein

Van: Matthijs de Vries
Matthias at mail.uva.nl

Hallo,

Iemand, ik weet niet meer wie, vroeg een poosje geleden of de NS moeilijk
doen over het meenemen van trikes in de trein. Gisteren heb ik deze vraag
voorgelegd aan mijn oom, die conducteur is bij de NS. Hij zei, dat men niet
moeilijk doet als er aan de trike maar een geldig vervoersbewijs hangt (in
kosten varieerend van  10,- tot  15,-). Reizigers moeten, ten zij ze
gehandicapt zijn, zelf hun fietsen (geen brommers of snorfietsen) het
perron op en de trein in tillen.
Op de vraag of een in tween gedeelde Flevo-trike als vouwfiets geldt, wist
hij geen antwoord. In elk geval is een gedeelde Flevobike of ~ Racer wl
een vouwfiets.

Groetjes,

Matthijs