Re: Spatborden op M5 Nodig?

Hans.tenBerge at EHV.CP.philips.com writes:
> Bram Moens vertelde mij dat op een M5 eigenlijk geen spatborden nodig zijn?
>
> Wie heeft er ervaring met een M5 zonder en met spatborden. Wordt je zelf en
> of je fiets niet erg vuil als het regent??

Afgelopen extreem natte vrijdag 9 mei 175km weggemalen onder mijn
spatbordloze M5 (20x28).
Of ik vanonder ook nat werd van opspattend water weet ik niet zeker
(ik denk het eigenlijk niet), maar bemodderd werd ik zeker niet.
Fiets wel nogal onder het zand en ketting bijgesmeerd voor de volgende dag.

Bram Moens heeft zeker gelijk.

Trouwens: schoonmaken moet toch en gaat wel zo makkelijk zonder spatborden.

(Aardig detail: de rechtopfietsers waar ik mee uit was kregen -ondanks
allerlei beschermende maatregelen- doornatte schoenen en koude voeten.)

Overigens probeer ik in woon-werkverkeer in gewone plunje regen wel te
vermijden.

Kees Doets