Re: Flevobike: trein

mbruyns at sci.kun.nl wrote:

> Wilbert,

> Ik nu mijn Flevobike 1 jaar en neem haar zonder problemen
> mee de trein in. Dan gooi ik al mijn charmes in de strijd en
> vraag aan de (toch al nieuwsgierig geworden) conducteur of
> ie aub in elkaar mag blijven...
> Als het niet druk is lukt dit 9 van de 10 keer. Anders haal
> ik d'r pas uit elkaar in de trein. En zet d'r daar ook weer
> in elkaar (dus geen gedoe met 2 stukken, die overigens
> eenmaal uit elkaar wel prima tegen elkaar te zetten zijn).
> Soms gaat de conductuur zeuren, maar dan zeg je gewoon dat
> het een vouwfiets is!

> [...]
Tja,

Ik ben dus bekeurd en heb dat aangevochten (zonder succes) omdat ik mijn
flevobike ingeklapt in de trein meenam. In de reizigersvoorwaarden is
namelijk opgenomen dat ligfietsen gewone fietsen zijn waarvoor betaald moet
worden. Een definitie van vouwfiets ontbreekt en ligfietsen gelden als
gedemonteerde racefietsen. Het heeft me veel geld gekost, omdat ik de
vordering aanvocht. Kijk dus niet vreemd op als je toch wordt gemaand je
fietsgeld te betalen.

alex