Re: Flevobike: trein

At 18:48 +0000 27-8-96, jvhaarst at dds.nl wrote:

>Heb je geen last gehad van zeurende conducteurs ? Want volgens de NS is
>mijn Flevobike _geen_ ligfiets.

Tot nu toe nergens last van gehad. In een boemeltje in het noorden (zo'n
dieselbus op rails) is mij wel een keer gevraagd het ding niet voor het
deurtje van de conducteur te zetten. Nog nooit iets gehoord verder.

Maar nu ik eraan denk, men heeft eens een keer een fietsframe van mij uit
de trein gegooid gelijk bij de eerste stop in Assen. Er zaten geen wielen
in, helemaal gestript fijn opoefiets frame. Maar nee, er zit geen scharnier
in, regels zijn regels... huppakee!

In Frankrijk had ik trouwens geen problemen met de Flevobike, de conducteur
hielp zelfs mee met het inladen! Laatst ook nog een volledig gedemonteerd
26" damesfietsje in een pakketje bijelkaar gebonden meegenomen in het
bagagerek van de Thalys (bij het toilet tegenover). Geen probleem. Alleen
toen ik 'm wou assembleren 20 minuten voor aankomst op Gare du Nord (zodat
ik gelijk weg kon fietsen) maakte de conducteur *wel* bezwaar. Demonteren
in 2 minuten of 240FF dokken. Geen probleem, gelijk weer uitelkaar gerukt
en in het bagagerek gepropt, pompidom niks aan het handje.

ReindeR

http://huizen.dds.nl/~rrr