Re:slot-ring

>Nav. recente discussies over het op slot zetten
>Is het geen idee
>om onder de voorbalk bij het spatbord een stalen
>ring te lassen, zodat je daar een slot doorheen
>kan steken? Dan is er wel een slijptol nodig,
>of ze moeten je slot stukmaken.

>Diagram:
>                     /
>                    /
>      ---------\   /
>              ^ \-/
>              +-- hiero een ring aanlassen

Sterker nog, die ring zit er bij mij al zes (?) jaar op. Op verzoek door de
fabriek als extra toegevoegd: een lip van  5 cm, afgerond aan =E9=E9n zijde,
met daarin een gat, dwars geplaatst, zie zijaanzicht. Het slot (een cyclops
U-lock van 2 cm doorsnee staal) is zo lang dat je het naar voren 'swingt'
en het door je wiel past, maar naar achter zwaaiend ook door het achterwiel
past. Een staalkabel verbindt het andere wiel met het slot en de brug (cq.
boom).
Bovendien heeft elke flevobike na dd?? geproduceert, een uniek nummer (en
die van mij, jahoor, hij weer, rijdt al jaren rond met de van fabriekswege
aangebrachte postkode (onder de poedercoating dus))

ard

Zijaanzicht:   /
  *      O\/=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D*

Overigens heb ik een krattendrager gemonteerd (zelfde fabrikaat als de
Pirouette) die het meenemen in de trein vergemakkelijkt; door de breedte
van de drager (ongeveer 30 cm) staat de fiets eenmaal 90 graden
achterovergekanteld rechtop op drager en achterwiel. Het voorwiel klapt dan
na deling 180 graden terug en staat naast het achterwiel in de ruimte
tussen drager en zitje.