Hij is af!!

Hallo allemaal,

Sinds kort is mijn zelfbouw aligt-alike af. Deze is echter wel voorzien van
achtervering. Mijn ideale fiets moest een onderstuur hebben, voorzien zijn van
vering en het hele jaar te gebruiken. Aangezien vierkante aluminium pijp goed en
eenvoudig te verwerken is zonder te hoeven lassen heb ik voor een mix van een
aligt en een standaard achter vering gekozen. Hij heeft een 3weg sachs naaf
versnelling met voor en achter trommelremmen.
Ook is hij ondertussen voorzien van spatborden en een bagagedrager.

De spatborden zijn gemaakt van 2 aluminium strippen op elkaar bevestigd
(30mmx3mm + 20mmx2mm) bevestigd dmv 2 beugels aan de achteras en een schroef
verbinding aan de zijde van de demper.

Ik merk echter dat tijdens het fietsen het achterspatbord nogal last heeft van
vibraties, zo erg dat ik denk dat mijn construktie niet erg lang zal blijven
bestaan. Heeft iemand hier ervaring mee?

Aangezien het weer slecht was maar ik toch spatborden had toch maar met de fiets
gegaan, onderweg ergens iets harder dan normaal moeten remmen, ik vond mijzelf
doorschuivend op mijn billen opeens op de grond. Het lijkt me dat een van mijn
wielen geblokkeerd is en de fiets onder mij weg geklapt is.
Is dit normaal? Bij meer mensen gebeurd? Toch redelijk pijnlijk!!
Als ik mijn handen van het stuur los laat heb ik ook het idee dat hij direct
wil weg vallen. Is dit normaal bij onderstuur fietsen?