Re: Flevobike: trein

At 10:40 +0200 28-8-96, adejong at xs4all.nl wrote:

>Ik ben dus bekeurd en heb dat aangevochten (zonder succes) omdat ik mijn
>flevobike ingeklapt in de trein meenam. In de reizigersvoorwaarden is
>namelijk opgenomen dat ligfietsen gewone fietsen zijn waarvoor betaald moet
>worden. Een definitie van vouwfiets ontbreekt en ligfietsen gelden als
>gedemonteerde racefietsen. Het heeft me veel geld gekost, omdat ik de
>vordering aanvocht. Kijk dus niet vreemd op als je toch wordt gemaand je
>fietsgeld te betalen.

Een alternatieve strategie is: laat niks van je horen als de conducteur
vraagt "van wie is deze fiets?" Wel met een slot vastzetten natuurlijk. Ik
heb het in het verleden een keer gedaan met een wrak dat ik op Groningen CS
vond. Fijn frame met alleen lekke banden en vermolmde ketting en ontbrekend
zadel. Ik zet het ding in de intercity en ik haal m er in Amsterdam weer
uit. Zelf ging ik wel ergens anders in de trein zitten zodat ik niet hoefde
te discussieren over het ding. Bij aankomst op Amsterdam CS heeft de
conducteur het druk met allerlei andere zaken zodat je zonder problemen je
fiets kan uitladen.

Ik heb het ook een keer anders meegemaakt met een volledig gestript
opoefiets frame. Ik dacht dat ie wel gratis meemocht net als vouwfietsen.
Er zaten immers geen wielen in, niks. Maar... regels zijn regels, er zat
geen scharnier in het frame, huppakee! Bij Assen al op het perron gegooid.
Toch sneu, want het was een stevig klassiek frame. Bellen met de
stationsmeester om te melden dat ik m een paar dagen later op wou komen
pikken had geen zin. Ik raakte verstrikt in een telefonisch labyrint van de
NS-organistie.

ReindeR

http://huizen.dds.nl/~rrr