Re: Impressie Batavus Relaxx

wijkstra at fwi.uva.nl wrote:

> Nu je 'm bij steeds meer "gewone" fietsenwinkels ziet
> verschijnen, heb ik de stoute schoenen aangetrokken en
> vanochtend eens een Batavus Relaxx uitgeprobeerd.

Wel, na een paar honderd kilometer met de Relaxx afgelegd
te hebben, zijn hier mijn eerste indrukken.

- Je fietst er zo op weg, dankzij het bovenstuur en de
  zithouding. Een zithouding i.p.v. een lighouding is
  zo'n gek idee nog niet.

- Het is geen snelheidsmonster. Maar ja, dat hoeft ook niet.

- Deze "ligfiets" kun je gewoon bij de fietsenhandel
  kopen. En dus kun je het ook simpelweg laten verzekeren!

- De plastic kettingbeschermers schieten steeds los.
  Niet hinderlijk, maar wel een beetje knullig.
  De stang bovenaan het zitje is ook te simpel bevestigd.

- Het gewicht is vrij hoog. Even de fiets optillen
  (de trein in bijv.) is er niet bij.

- Mensen met korte benen passen er misschien net niet op.
  De fiets lijkt ontworpen te zijn voor de
  spreekwoordelijke lange Nederlanders.

- Voor ongeveer f 1600 vind ik het een koopje.

Pieter