Re: Fiets in het vliegtuig

Ik ben deze zomer met m'n Flevo racer naar Portugal gevloge. Heen heb
ik hem volledig gedemonteerd en met een paar spanbanden bij elkaar
gebonden. Het is dan een lekker klein pakket, maar het had een
nadeel: in Porto kwam m,n fiets via de bagageband binnen, de
fietshoes (dik doorzichtig plastic) lag er half naast, maar toch geen
beschadigingen. Terug heb ik alleen het stuur en het zitje verwijderd
en de fiets bij de knik gespalkt, zodat ie recht blijft. Wederom geen
echte problemen, maar nu ten minste niet via de bagageband.
Het enige wat ik zou willen veranderen is een fietshies die goed is
aangepast aan de fiets, en die ter plaatse van het trapstel extra
stevig is. Het kettingblad zaagt namelijk de gaten in je fietshoes en
is daarna nogal beschadingings gevoelig.

Succes

Merijn Wijnen
A. Petersweg 15
25552 JZ The Hague