Flevobike: hoogte-instelling

Wilbert,

> Flevobike noemt het geloof ik een stad-stand, maar ik merk dat het
> wat onrustiger fietst bij wat hogere snelheden.
Tsja, het zwaartepunt ongeveer een decimeter hoger boven de grond...

> Verder overkomt het me wel eens, dat-ie er af schiet bij extreme
> hobbels, zodat je een paar centimeter naar beneden klapt met je
> stoel.
Das knap! Als je je stoeltje optilt, bungelt de hoogte-instelling dan? Bij mij
doet-ie dat niet. Ik moet de hoogte-instelling echt met geweld verplaatsen. Ik
kan me zo voorstellen dat het probleem wordt veroorzaakt door een bungelende
hoogte-instelling.

> Heeft zo'n hoogte-instelling nou echt zin?
Mijn persoonlijke ervaring is dat je net iets meer controle hebt in de
stadsstand, dat het makkelijker om je heen kijken is omdat er meer van je
gewicht op je kont rust en minder op je rug. Maar vooral vind ik het
makkelijker wegrijden in de stadsstand.

Bij hoge snelheden is de lage stand inderdaad comfortabeler. Ik merk trouwens
dat ik nogal eens afwissel tussen hoog en laag, gewoon om weer eens even in een
andere houding te zitten bij het fietsen.

Je begrijpt, ik ben lyrisch.

;-)

Maarten [Leeuwarden].