Re: Hij is af!!

dijck at codim.nl wrote:

> Hallo allemaal,
>
> Sinds kort is mijn zelfbouw aligt-alike af. Deze is echter wel voorzien van

> Aangezien het weer slecht was maar ik toch spatborden had toch maar met de fiets

Normaal heb je ook zonder spatborden erg weinig last van opspaatend
water, bij mij houden de buis en de bagagewdrager en zitting bijna alle
water tegen
> gegaan, onderweg ergens iets harder dan normaal moeten remmen, ik vond mijzelf
> doorschuivend op mijn billen opeens op de grond. Het lijkt me dat een van mijn
> wielen geblokkeerd is en de fiets onder mij weg geklapt is.

Is dit je eerste ligfiets ?, zoja, probeer jezelf af te leren met de
achterrem te remmen, bij een goede ligfiets kun je vol op de voorrem
zonder over de kop te gaan, hard met de achterrem blokkeerd het wiel
heel erg snel. Meestal geeft dat niet omdat dat na wat oefening goed te
corrigeren is. blokkeren op je voorrem geeft wel veel problemen maar ik
heb dat eerlijk gezegd nog nooit gehad.

> Als ik mijn handen van het stuur los laat heb ik ook het idee dat hij direct wil weg vallen. Is dit normaal bij onderstuur fietsen?

Met losse handen rijden is erg moeilijk met een ligfiets, ook na
oefening , heeft niks te maken met onderstuur maar met het zwwartepunt
en de mogelijkheid het te verplaatsen tijdens het fietsen. Maar
misschien lukt het je na veel oefenen.

Groeten,

Jos Vastenhoud