Re: vibrerende spatborden

THEO at radcl.ruu.nl wrote:

> Als je de handen niet kan loslaten is dit zeker niet uniek: vooral
> lage en SWB-fietsen zijn niet altijd inheren stabiel. Het kan dus een
> geometrie-probleem zijn. Overigens is het ook mogelijk dat je fiets
> gewoon niet goed is uitgelijnd.

Kan jij wel met losse handen fietsen dan, met wat voor fiets. Ik kan het
wel maar dan moet ik uitrijden of heel zwaar trappen en bochten lukt me
ook 'nog' niet. Sorry, maar wat is een SWB. Volgens mij heeft het ook
heel veel te maken met de iets mindere flexibiliteit wat betreft het
verplaatsen van je gewicht cq zwaartepunt om de zijwaartse bewegingen
van de fiets te kunnen corrigeren. Het meeste gewicht zit namelijk ook
rond het zwaartepunt van de fiets geconcentreerd.

Groeten,

Jos Vastenhoud