Re: Spiegel

Marcel schreef

>Is een achteruitkijkspiegeltje op een ligfiets wel of niet nodig/handig?
>Mijn persoonlijke ervaring is dat achterom kijken vanuit je luie
>kuipstoel toch wel heel wat onhandiger is dan op een rechtopfiets, dus
>op mijn (boven)stuur zit een spiegeltje. En op de (pas aangeschafte, dus
>nog heel weinig ervaring mee opgedane) Jouta van m'n vriendin lukt het me
>al helemaal niet om achterom te kijken zonder helemaal rechtop te gaan
>zitten (extra onhandig i.v.m. voorwielaandrijving a la Flevo).
>Heb ik nou zo'n stijve nek of rijden jullie allemaal als de doorsnee
> [...]

Ik zou ook niet weten hoe het zonder achteruitkijkspiegel moet. Ik rijd
Sinner met onderstuur dus en ik heb ook een spiegel aan het stuur.
Achteromkijken op mijn ligfiets is niet onmogelijk maar het vereist een
grote behendigheid en dan kijk je nog met de ooghoeken. In verband met de
tegenwind heb ik er een die gemakkelijk weggeklapt kan worden en er is als
hij er moet zijn.

Frits

Frits Bouwens
Buitenpost